Francja

Prawie połowa francuski internautów korzysta z serwisów SVOD.

Prawie połowa francuskich internautów korzysta minimum raz w miesiącu z serwisów OTT (Over-the-top), co stanowi prawie 40 procent całej populacji.

Według najnowszego badania eMarketera, Francuzi polubili streaming mediów, w szczególności wideo oraz młodsza widownia. Ponad połowa użytkowników serwisów SVOD (55,4 proc.)to osoby poniżej 35 roku życia. 37,2 procent to użytkownicy w wieku 18-34 lata, natomiast seniorów powyżej 65 roku życia jest tylko 5 procent.

35,9 procent zdecydowała się wykupić płatne subskrypcje serwisów SVOD, co stanowi około 9,3 miliona francuskiej populacji. W przyszłym roku przewiduje się jej wzrost do 10 milionów użytkowników serwisów SVOD.

Wzrostowe trendy to efekt wejścia na rynek takich gigantów jak Netflix czy Amazon Prime Video. Stali się oni mocnym konkurentem lokalnych dostawców treści na żądanie jak CanalPlay czy Zive. Nasuwa się też jeden wniosek, iż Francuzi tak naprawdę nie mają, jakby się wydawało, wstrętu do anglojęzycznych produkcji. Taka postawa wynika również z tego, że każdy zagraniczny serwis zabiegający o konsumentów francuskich mocno rozszerza ofertę o francuskie produkcje. Netflix zapowiedział kolejna już produkcję w pełni realizowaną we francuskim stylu oraz na francuskiej ziemi.