Przychody z cyfrowych treści wzrosną o 10 proc. w przyszłym roku.

Według najnowszego raportu Juniper Research, globalne wydatki w 2018 roku na treści cyfrowe wyniosą 202 miliarda dolarów.

Juniper Research przewiduje wzrost wydatków na cyfrowe treści na poziomie 10 proc. z 184 miliardów przewidywanym w roku bieżącym. Badania wykazały, że wiodącym medium cyfrowym będzie branża SVoD, czyli wszystkie serwisy streamujące wideo w opcji płatnych subskrypcji. Wiodącą role będą odgrywać Netflix oraz Amazon z planowanymi inwestycjami w nowy kontent na poziomie 5 miliardów dolarów. Do nich dołączył ostatnio Facebook oraz Apple z zapowiedzią inwestycji w nowe tytuły na poziomie 1 miliarda dolarów.

Według danych z raportu Digital Content Business Models: OTT & Operator Strategies 2017-2022, 35 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii już teraz subskrybuje więcej niż jeden serwis SVoD, w porównaniu do USA, gdzie odsetek użytkowników korzystających z kilku serwisów wzrasta do 75 proc.

Dużą rolę we wzroście konsumpcji cyfrowych treści odegra kontent sportowy, na który ma ochotę coraz więcej topowych serwisów SVoD. Pomimo ostatniej porażki Facebooka po wykupieniu praw do rozgrywek IPL (Indian Premier League), to nie poddaje się i wraz z Amazonem walczy o kolejne prawa do emisji live z rozgrywek sportowych, co może zakończyć się sukcesem zakupu jednego z głównych pakietów w nadchodzących aukcjach angielskiej Premier League.

Obok kontentu sportowego, ważnym graczem na rynku wyrasta duży gracz jako dostawca dobrej i popularnej rozrywki, jakim jest eSport. Tutaj również mocno rozpycha się Facebook i Amazon, którzy według analityków z Juniper Reasearch mogą pokusić się o stworzenie własnych drużyn, co ułatwiłoby przejęcie praw do streamingu live z tych spektakularnie zorganizowanych rozgrywek.

Źródło: Jupiter Research