Saavn, dla fanów Bollywood

Saavn, serwis powstały w 2007 r. prezentujący muzykę hinduską wszelkiej maści, w tym najbardziej popularną nad Wisłą pochodzącą z filmów typu Bollywood dostąpny jest w 196 krajach za jedyne 3,99$ miesięcznie. Zerkając w bok na konkurencję cena wydaje się być bardzo atrakcyjna jednak repertuar też ogranczony. Coś za coś. Tylko dla zagorzałych fanów.

Serwis założony przez Rishi Malhotra zdążył zdobyc na świecie duże uznanie oraz mocnych inwestorów, o czym świadczą liczby oraz nazwy. Chwali się że obecnie w wersji free oraz premium posiada 18 mln użytkowników, jak na serwis, którym realnym targetem są Indie to niewiele. Kednak imponująco robi się przy inwestorach: w 2015 r. otrzymał finansowanie w wysokości 100 mln $ od Tiger Global ze spółką innych inwestorów, unikalne kolaboracje artystyczne chce rozwijać Oleary, menadżer U2 i Madonny, który również przez spółkę zależną zainwestował w Saavn (posiada również udziały Spotify, Uber, Airbnb, Shazam).

Serwis wyceniany jest obecnie na 300-400 mln $, w kontekście zdobytych funduszy to raczej niewiele, ale sądząc po nosie menadżera Madonny, inwestycja na pewno musi się zwrócić.

Serwis dysponuje ponad 20 milionami utworów, prowadzony jest w 13 językach oraz współpracuje z 900 partnerami muzycznymi, od najwiekszych jak Sony czy Warner Music po lokalne jak Yash Raj Films.

Serwis dostępny jest na wszystkie platformy mobilne, Android, iOS, Windows Phone (w wersji: coming soon) a także jako widżet w przeglądarce Firefox. Wersja Pro pozwala na bezlimitowe ściąganie utworów, streamuje z prędkością 320kbps, można słuchac jednocześnie na 5 urządzeniach i nie emituje reklam.

Zastanawiające że tak duże pieniądze zostały zainwestowane w serwis, który wydaje się być mocno ograniczony kontentowo, jednak siedziba spółki nie znajduje się w Indiach, tylko w Nowym Jorku. Bliżej duzych pieniędzy oraz sławy.