Spotify bada zainteresowanie nową subskrypcją

Wybrani użytkownicy muzycznego serwisu Spotify zostali zapytani poprzez aplikację o zainteresowanie nowa subskrypcją oferująca dostęp tylko do podcastów.

Jak donosi serwis Variety, Spotify bada zainteresowanie nowa subskrypcją skupiona tylko na ofercie zawierające podcasty. Nowy abonament miałby oferować oprócz standardowego dostępu do zasobów podcastowych serwisu dodatkowe oryginalne treści tworzone na wyłączność Spotify, jak również możliwość przesłuchania najnowszych odcinków podcastów w przedpremierze.

Zainteresowanie podcastami rośnie każdego roku a muzyczne serwisy streamingowe rozszerzają swoja ofertę już nie tylko o muzyczne oryginalne treści, dokładając również wideo, ale skupiają się mocno na podcastach oraz stacjach radiowych.

Według firmy Voxnest z końcem kwietnia br. podcasty były odtwarzane na całym świecie 42 proc. częściej niż przed tym okresem, a w Europie ich popularność wzrosła aż o 53 proc. Bank rozbiła Polska, w której w pierwszym półroczu 2020 roku według danych Spotify wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Aktualnie na platformie użytkownicy mogą znaleźć milion podcastów, z czego ponad 400 to oryginalne treści produkowane przez Spotify. Materiały są pogrupowane w 13 kategoriach, takich jak: Sport i Rekreacja, Muzyka, Sztuka i Rozrywka, Gry, Dzieci i Rodzina czy Społeczeństwo i Kultura, a ich popularność stale się zmienia. Więcej o tym jak Polacy słuchają podcastów znajdziecie tutaj.

Spotify w swojej ankiecie wskazało koszt nowej usługi w granicach 3 do dolarów, uzależnionych od różnych elementów poszczególnej subskrypcji, co sugeruje, że niektóre plany mogą zawierać reklamy a zapewne te najdroższe pozbawione byłyby reklam oraz uzupełnione o ekskluzywne treści. Należy tez podkreślić, że nowa subskrypcja nie obejmowałaby muzycznej części serwisu, jednak nasuwa się pytanie, czy podcasty pozostałyby częścią obecnej oferty serwisu.

 Ważne, że sam serwis w wypowiedzi dla The Verge zaprzeczył, iż planuje uruchomienie serwisu z podcastami. Jest to jedna z wielu ankiet, która pozwala rozpoznać rynek i potrzeby konsumentów a niektóre z nich torują drogę do uruchomienia nowych usług. Czy tym razem będzie podobnie, o tym zapewne dowiemy się niebawem.