Spotify wkracza na kolejne rynki. Największe zmagania o klienta czekają serwis w Indiach.

Mogłoby się wydawać, że serwis muzyczny Spotify jest już dostępny globalnie. Nic bardziej mylnego, są kraje, gdzie serwis dopiero teraz udostępnia swoja muzyczną bibliotekę.

W przeddzień wielkiego wejścia na giełdę, Spotify podejmuje wiele różnych kroków, aby jak najwyżej podnieść wycenę serwisu. Obecnie serwis dostępny jest tylko w 65 krajach, w tym w większości w Ameryce oraz Europie. Jednak wzrok Spotify skierowany jest na Azję i Afrykę.

Do 159 milionów aktywnych użytkowników serwisu (w tym 71 milionów Premium) niedawno dołączyli obywatele Rumunii, Wietnamu, Republice Południowej Afryki, Izraela a już od 3 kwietnia serwis dostępny będzie w Indiach.

Najciekawszą premierą będzie właśnie uruchomienie serwisu w Indiach. Kraj, który stworzył własny, kultowy i rozpoznawalny rynek filmowy znany na całym świcie pod nazwą Bollywood, dzięki czemu wszyscy również poznali muzyczną stronę Indii. 

Rynek muzyczny w Indiach jest tak samo mocny jak filmowy. Szczególnym upodobaniem cieszą się lokalne produkcje, dlatego tez tak ważna jest premiera Spotify w Indiach. Obecne już tam są tacy międzynarodowi gracze jak Apple Music, Google Play Music oraz od niedawna Amazon Prime Music, którzy od dłuższego czasu konkurują z dwoma wielkimi serwisami: Saavn, Gaana, Airtel Wynk czy Jio Music.

Saavn oraz Gaana to serwisy z ofertą indyjskiej muzyki skierowana nie tylko na lokalny rynek, ale też międzynarodowy. I to właśnie z tymi serwisami, a nie swoimi globalnymi odpowiednikami będzie konkurował Spotify w Indiach.