Technologia high-res wkracza do serwisów muzycznych

Tidal, jako jeden z niewielu serwisów już od początku swojego istnienia (dawniej WIMP) oferował muzykę w wysokiej jakości. Serwis ponownie chce wyprzedzić innych i wprowadza jakość Masters i będzie dostępna w abonamencie HiFi, tym samym z jakości dźwięku na poziomie płyt CD czyli 44,1 kHz/16 bit przechodzi do 96 kHz/24 bit, dzięki wykorzystaniu kodeku Master Quality Authenticated (MQA), który został opracowany przez Meridian Audio. Dotyczy to w szczególności katalogu z oferty Warner Music Group.

Trend podnoszenia jakości dźwięku w serwisach streamingowych zatacza coraz większe kręgi. Pandora, serwis streamingowy ze stacjami radiowymi również zapowiedziała wsparcie dla audio wysokiej „rozdzielczości”. Inny serwis muzyczny Deezer posiada w swojej ofercie subskrypcję Elite. Audio w wysokiej „rozdzielczości” zaczyna być szerzej wspierane przez trzech największych graczy muzycznych w branży, Universal, Sony oraz Warner Music Group oraz w tym tygodniu Napster i HD Tracks pochwalili się taką ofertą.

Standard high-res zaczyna się popularyzować, jednak czy zwykły konsument zauważy różnicę czy tylko jest to ciągle propozycja dla audiofili?