Telewizja laserowa to trend przyszłości

Pandemia Covid-19 przyspiesza wprowadzanie technologii. Zaobserwowano znaczny wzrost ilości czasu spędzanego przed ekranem różnych urządzeń elektronicznych, w tym telewizorów.

Według danych Omdia w 2020 r. sprzedaż telewizorów w skali globalnej nieznacznie wzrosła w stosunku do poprzedniego roku. Znaczny udział w tym wzroście mają telewizory wielkoformatowe.

Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie telewizora laserowego w 2014 r. spółka Hisense pracuje na pozycję czołowego innowatora w dziedzinie technologii wyświetlaczy laserowych. W 2020 r. poziom sprzedaży telewizorów laserowych Hisense za granicą wzrósł aż o 325 proc. Potencjał tego rynku dostrzegli również globalni gracze na rynku telewizorów – Samsung i LG.

Telewizory wielkoformatowe to trend przyszłości. Jako marka technologiczna Hisense uważa, że telewizja laserowa to najdoskonalsze rozwiązanie w dziedzinie wyświetlania obrazu.

Telewizor laserowy pozwala na wyświetlanie wielkoformatowych obrazów w lepszej jakości dzięki zastosowaniu technologii wyświetlania laserowego, w tym projekcji laserowej – technologii łączącej laserowe źródło światła i projekcję pełnoklatkową.

Technologia laserowa jest przyjazna dla oczu. Obraz na ekranie jest odbijany, a nie bezpośrednio wyświetlany w kierunku oczu, dzięki czemu widzowie znajdują się poza strefą silnej emisji światła niebieskiego, unikając przemęczenia oczu.

Ludzkie oko jest w stanie rozpoznać ok. 1 mln kolorów. Najnowsze wyświetlacze laserowe TriChroma są w stanie odtworzyć 90% kolorów widzialnych dla ludzkiego oka, podczas gdy w przypadku telewizorów LED wartość ta wynosi tylko 60%. Telewizor laserowy to jedyne urządzenie z wyświetlaczem, które spełnia wymogi normy BT2020, będącej najwyższym standardem dotyczącym kolorów w telewizorach przyszłości.

Telewizory laserowe umożliwiają oglądanie wielkoformatowego ekranu z bliższej odległości (w przypadku 100-calowego telewizora laserowego jest to tylko 4 metry), sprawiając, że oglądane obrazy wydają się bardzo rzeczywiste. Jak zauważył jeden z klientów oceniających produkt, „nawet oglądając wiadomości, czuję się, jakbym znajdował się tam, gdzie reporterzy”.

Telewizory laserowe zużywają mniej energii, pozwalając na większe oszczędności kosztów niż telewizory LED tej samej wielkości (np. cena 100-calowego telewizora laserowego wynosi 25-50 proc. ceny 100-calowego telewizora LED). Ponadto krótszy i stabilniejszy łańcuch dostaw sprawia, że koszt produkcji będzie malał wraz z jej rosnącą wielkością, skutkując bardziej konkurencyjnymi cenami.

Hisense/Zdjęcie główne:Hisense