TOP 10 aplikacji na Samsung Smart TV

Polacy coraz chętniej korzystają z aplikacji dostępnych w Samsung Smart TV. Ostatnie 12 miesięcy to dwukrotny wzrost użytkowania najpopularniejszych platform. W TOP 10 znaleźli się zarówno najwięksi globalni gracze typu Netflix czy YouTube, jak i rodzime serwisy, np. Player.pl i ipla.

Dominacja Smart TV ma wymiar globalny – 8 na 10 telewizorów sprzedawanych na świecie należy do tej kategorii.  Jak wynika z najnowszego badania Wavemaker VideoTrack ponad 10 mln dorosłych Polaków z dostępem do Internetu aktywnie korzysta ze Smart TV. Modele Samsung wiodą prym w kategorii telewizorów podłączonych do sieci z 42 proc. udziałem w rynku.

Dziś telewizor Smart TV stał się już standardem. Obecnie 75 proc. nowych telewizorów Samsung jest podłączonych do Internetu. Nie da się ukryć, że ostatnie 12 miesięcy znacząco wpłynęło na preferencje i potrzeby ludzi na wielu płaszczyznach, także w kwestii dostępu do rozrywki czy nowej roli domowych ekranów.

W 2020 pojęcie kina domowego nabrało nowego, wręcz dosłownego znaczenia, a platformy VOD odegrały tu kluczową rolę. Nowe premierowe serie czy filmy debiutowały właśnie w sieci, a najwięksi rynkowi gracze rozwijali także produkcje własne.

Wśród dziesięciu najpopularniejszych aplikacji na Samsung Smart TV większość stanowią właśnie platformy oferujące wideo na żądanie, a są to ( w porządku alfabetycznym) HBO GO, ipla, Netflix, Player.pl, Prime Video, Rakuten TV, TVN24 GO, TVP VOD, YouTube.

Jedyny wyjątek w tym zestawieniu stanowi aplikacja Spotify, która w modelu subskrypcyjnym daje dostęp do muzyki i podcastów. To właśnie z tych aplikacji użytkownicy Samsung Smart TV korzystali w 2020 roku najczęściej – 100 proc. wzrostu rok do roku.

Samsung/Zdjęcie główne: Samsung