Tydzień z głowy, czyli o czym nie pisaliśmy (27 stycznia -2 lutego)

Według firmy badawczej Ampere Analysis, najnowsze dziecko ze stajni Apple, serwis streamingowy Apple TV + pozyskał w samych Stanach Zjednoczonych 33,6 miliona użytkowników. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się uruchomiony w tym samym czasie serwis Disney +, który przyciągnął jedynie 23,2 miliony subskrybentów.

 

Federalna Komisja Mediów w Szwajcarii wzywa rząd do uregulowania działalności serwisów streamingowych w tym kraju. Proponuje aby prawo mediowe obowiązujące w tym kraju również obejmowało te serwisy. Uzupełnione przepisy pozwoliłyby na wsparcie lokalnych produkcji z nowych podatków, ale również pozwoliłby serwisom streamingowym ubiegać się o różne ulgi podatkowe. Nowe przepisy będę również nawiązywały do rezolucji Unii Europejskiej, która wymusza na krajach członkowskich 30 proc. udział lokalnych produkcji w serwisach streamingowych. Projekt musi jeszcze zostać przyjęty przez szwajcarski rząd.

 

Netflix bada możliwość otwarcia kolejnego europejskiego biura w Rzymie. Jak podaje Variety, serwis przeniósł swoich 30 pracowników z Niderlandów do Rzymu, co może sugerować, iż własnie tam zostanie otwarte nowe biuro. Netflix stawia na wiele lokalnych produkcji w tym wiele włoskich. Na początku roku Netflix otworzył nowe biuro w Paryżu zatrudniając 40 pracowników.

 

 

Jak donosi Sunday Telegraph, grupa Sky może być pierwszym operatorem płatnej telewizji, który zaoferuje usługę Disney +. w Wielkiej Brytanii. Sky uzyskał przewage nad BT oraz Virgin Mobile tym, że zaoferował zintegrowanie usługi strumieniowej z pakietem telewizji liniowej. Sku niedawno tez odnowił umowę z Netflixem, dzięki czemu staje się jednym z głównych dostawców treści z serwisów streamingowych.

 

Francuski serwis streamingowy Molotov.tv osiągnął 10 milionów subskrypcji po 82 procentowym wzroście w 2019 roku. Serwis oferuje 170 kanałów telewizyjnych oraz serwisów streamingowych, a także bibliotekę VOD z 30 tysiącami tytułów.