Unplugged od Googla niebawem rusza z ofertą

Aphabet (właściciel Googla) zakończył z powodzeniem rozmowy z takimi tuzami rynku mediowego jak CBS, Disney, Viacom, 21st centrury Fox (Time Warner ciągle zastanawia się nad ofertą) i będzie mógł od lutego 2017 r. udostępniać w ramach serwisu YouTube kanały oferowane przez tych nadawców jak również materiały na żądanie ich produkcji.

Serwis miał być wstępnie zaprezentowany 5 stycznia w Las Vegas podczas targów CES, jednak ze względu na toczące się rozmowy z innymi nadawcami może to się nie udać i termin zostanie odłożony do lutego lub później.

Unplugged będzie już kolejnym serwisem świadczącym podobne usługi na zatłoczonym już rynku w USA. Obok istniejących już platform jak DirecTV Now, PlayStation Vue oraz Sling, do uruchomienia kolejnych przygotowują się Hulu (uzupełni ofertę o telewizję liniową) Disney, NBCUniversal i Time Warner. Amazon również rozgląda się za możliwościami dystrybucji sygnału na żywo w ramach Amazon Prime Video z wydarzeń sportowych.

Analitycy oczekują iż oferta Unplugged będzie tańsza niż 40$ za miesiąc i mocno będzie konkurować cenowo z już istniejącymi platformami (PlayStation Vue oferuje pakiety od 45$ do 55$, DirecTV Now od 35$ do 60$).

Przewagą nowego serwisu Googla jest m.in. zasięg jaki generuje serwis YouTube oraz dotarcie do ogromnej liczby użytkowników zainteresowanych nowa usługą, co też może się odbić czkawką wielu sieciom kablowym, które de facto często należą do partnerów Google’a, z którymi właśnie się nawiązał współpracę w tym zakresie.

Rozwiązania technologiczne Google’a również przemawiają za sukcesem tworzonej platformy. Google ma dostęp do narzędzi, dzięki którym będzie można wygodnie oglądać ich telewizję, m.in. duża część urządzeń z Androidem, takie jak smartfony, tablety, telewizory czy przystawki. Dodatkowo, Unplugged będzie można uruchomić także na Chromecast.