spanishflag

W Hiszpanii najszybciej rośnie Netflix.

W ostatnich sześciu miesiącach liczba hiszpańskich subskrypcji serwisu podwoiła się. Z Netflixa korzysta 3,4 procent hiszpańskich internautów.

Pomimo że sam serwis nigdy nie chwali się lokalnymi statystykami subskrypcji, to według najnowszego raportu Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia Netflix subskrybuje 540 tysięcy mieszkańców Hiszpanii. Stanowi to 3,4 procent użytkowników internetu. W opublikowanym w listopadzie 2016 roku raporcie serwis używany był przez 1,8 procent internatów.

Netflix w ciągu ostatniego półrocza zanotował największy wzrost subskrypcji ze wszystkich dostępnych serwisów SVOD w Hiszpanii. W pierwszej trójce podium należy do Yomvi, dostarczanego przez telekom Moviestar, który jest dołączany do płatnych telewizji z zasięgiem 7,6 procent (7,4 procent w listopadzie 2016 roku). N

Drugie miejsce przypada Netflixowi. Podium zamyka Wuaki.tv, dostępny w 1,3 procent internautów (1,1 procent w listopadzie 2016 roku.). Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia nie uwzględnia w badaniach niedawno uruchomionych serwisów HBO Espana oraz Amazon Prime Video.

Raport CNMC pokazuje wzrost w segmencie serwisów streamingowych. jednak 88 procent Hiszpanów wybiera ciągle darmowy dostęp do rozrywki przez takie serwisy jak Atresplayer, który jest serwisem pierwszego wyboru. Za nim znajduje się RTVE.es z 39,3 proc. zasięgu oraz MiTele, którego wybiera 37,6 procent użytkowników internetu.