Wielkoformatowe ilustracje Barrakuz dla Spotify w polskich miastach

W Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu pojawiły się wyjątkowe reklamy promujące ofertę Spotify dla studentów. Autorką projektów jest polska ilustratorka Beata Śliwińska Barrakuz.

Przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, na ulicy Grunwaldzkiej w Gdańsku i na Dominikańskiej we Wrocławiu zawisły graficzne reklamy Spotify zaprojektowane przez polską ilustratorkę Beatę Śliwińską Barrakuz.nReklamy prezentują ofertę skierowaną do studentów – w cenie 99 groszy mogą oni uzyskać 3-miesięczny dostęp do Spotify Premium.

Oprócz niezwykłego projektu graficznego, uwagę przyciąga sam tekst – charakterystyczne rozbicie słowa, sprawiające wrażenie błędu ortograficznefgo, pokazuje dokładnie to, czego można się pozbyć korzystając z prezentowanej oferty – przerw w muzyce.

Poprzez współpracę z Barrakuz Spotify podkreśla zaangażowanie firmy we wspieranie lokalnych artystów i twórców – nie tylko tych związanych z branżą muzyczną. Wykorzystuje przy tym sztukę jako formę komunikacji w celu maksymalnie pozytywnego i atrakcyjnego wpisania się w wizerunek polskich miast i w miejski styl życia.

Barrakuz to jedna z wiodących polskich ilustratorek młodego pokolenia. W tym roku została nagrodzona za najlepszą ilustrację prasową oraz wyróżniona za plakat komercyjny w ramach konkursu Polish Graphic Design Award 2018. Była również nominowana w kategorii Projektant w konkursie Projekt Roku 2017. Opiera swój niepowtarzalny styl głównie na technice kolażu. Właśnie w taki sposób zostały zrealizowane także projekty dla Spotify.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]SPOTIFY x BARRAKUZ Designs to kampania, która miała dla mnie bardzo osobisty wymiar. Im więcej pracuję nad czymś, co jest moje, co jest osobiste, tym lepsze są efekty. Nie mam żadnych bezpośrednich inspiracji. Poszukuję najlepszego odzwierciedlenia dla zestawionych ze sobą kształtów, obiektów, cieni. Czegoś, co zaskoczy odbiorców w kontakcie z finalną kreacją. Starałam się wyrazić wszystkie moje myśli w 6 krokach kreatywnego uczenia się przy muzyce. Zawsze słucham muzyki podczas pracy i nauki, nawet teraz! Cała kreacja została zbudowana wokół elementów kolażu w 3D, które pokazują stany umysłu, niekoniecznie bezpośrednio, raczej figuratywnie. To magia w sztuce! Ilustracje zostały zaprojektowane z wykorzystaniem wysokiej jakości zdjęć i skrawków, ale wszystko powstało w technice cyfrowej. W projektowaniu dążę do dwóch rzeczy: nieograniczonej wyobraźni i prostoty – dobry design powstaje z połączenia właśnie tych dwóch cech. Kampania zyskuje na atrakcyjności dzięki mojemu stylowi w 3D. Zawsze staram się, by kreacje były wielowymiarowe, były pełne kształtów. To jest prawdziwa kreacja![/perfectpullquote]
komentuje Beata Śliwińska Barrakuz

Spotify