Yandex.Music trzykrotnie zwiększył liczbę użytkowników.

Rosyjski muzyczny serwis streamingowy Yandex.Music w ostatnim roku potroił liczbę użytkowników premium i może się pochwalić 250 tys. subskrybentów.

Daje to mu drugą pozycję w tego typu serwisach na rynku rosyjskim, zaraz po Apple Music z 600 tys. subskrybentami ale przed Google Play Music, który ma ich tylko 100 tys.

Yandex.Music należy do rosyjskiego giganta internetowego, nazywanego przez niektórych „rosyjskim googlem”, serwisu Yandex. Serwis muzyczny uruchomiony został w 2010 roku jako usługa bezpłatna. Aplikacja dostępna na platformy Android, iOS oraz Windows Phone jest jedną z pięci najbardziej dochodowych aplikacji w Rosji.

Miesięczny abonament za korzystanie z serwisu wynosi od 169 rubli (2.8$) do 229 rubli (3.8$)

Z rynku rosyjskiego wycofał się swego czasu australijski serwis muzyczny Guvera, który niestety pomimo szacowanej wartości rynku muzycznego streamingu na kwotę 34 ml$ (2.4 mld rubli) według Vedomosti, nie potrafił rywalizować z lokalnym oraz globalnymi graczami.