YouTube Shorts dostępny w ponad 100 krajach

Nazywany pogromcą TikToka, serwis YouTube Shorts dostępny w ponad 100 krajach. 

Po ubiegłorocznej testowej premierze w Indiach oraz na początku tego roku w USA, nowy serwis giganta wideo, YouTube Shorts został udostępniony w ponad 100 krajach. Od najbliższej środy, 14 lipca również polski użytkownik będzie mógł wybrać pomiędzy nowym serwisem a TikTokiem.

Serwis udostępnił również we wszystkich krajach narzędzia do tworzenia tzw. Shortów, czyli krótkich filmików o maksymalnej długości 60 sekund. Oznacza to, że w serwisie pojawi sie ich znacznie więcej niż dotychczas.

YouTube wraz z uruchomieniem nowej platformy wprowadza wiele dodatkowych narzędzi jak m.in. dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu, automatyczne dodawanie napisów;
nagrywanie do 60 sekund za pomocą kamery przygotowanej do formatu Shorts, dodawanie podstawowych filtrów.

Twórcy krótkich formatów nie mają udziału w przychodach z reklam wyświetlanych w odtwarzaczu. Serwis uruchomił natomiast Fundusz YouTube Shorts, który ma służyć do nagradzania najlepszych twórców tych treści. Ma on pomóc twórcom w zarabianiu na tych filmach, podczas gdy YouTube rozpocznie testowanie reklam oraz pracę nad długotrwałymi rozwiązaniami dotyczącymi zarabiania.

Fundusz YouTube Shorts to kwota 100 milionów dolarów przeznaczona dla twórców, którzy pomagają budować przyszłość krótkich formatów w YouTube. Wszyscy twórcy, w tym również ci, którzy biorą udział w programie partnerskim YouTube, kwalifikują się do korzystania ze środków w ramach funduszu – wystarczy nagrać wyjątkowy krótki format, który będzie atrakcyjny dla społeczności YouTube.

Tymczasem TikTok po miesiącu testów udostępnia możliwość nagrywania i publikowania dłuższych formatów, bo aż 180-sekundowych.

Krótki przewodnik jak tworzyć Shorty

stream2me/YouTube