YouTube zwiększył przychody z reklam prawie o połowę

W pierwszym kwartale bieżącego roku serwis YouTube zwiększył przychody z reklam o 49 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku.

Serwis zarobił na reklamach 6 mld dolarów, przekraczając tym samym prognozy z Wall Street. Zarobki serwisu z reklam w ubiegłym roku osiągnęły wartość 4 mld dolarów.

Należy zaznaczyć, że zarobki te nie obejmują przychodów z serwisów Premium – YouTube Premium, YouTube TV oraz YouTube Music Premium.

Ważnym elementem całej finansowej układanki jest uruchomiony w wersji beta, na razie tylko w Stanach Zjednoczonych serwis YouTube Shorts, którego podstawowym zadaniem jest rywalizacja z serwisem TikTok. W marcu serwis osiągał 6,5 mld odsłon każdego dnia, co daje duży potencjał zarabiania na reklamach.

YouTube może pochwalić się ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, którzy dziennie oglądają ponad 1 mld godzin materiałów wideo.

W sumie cała spółka Alphabet, macierzysta firma YouTube, skupiająca jeszcze inne znane usługi jak wyszukiwarka Google, Google Cloud czy klienta pocztowego GMail, w pierwszym kwartale bieżącego roku zarobiła 55,31 mld dolarów, co oznacza wzrost rok do roku o ponad 34 proc.