Pięciu nowych artystów w programie Spotify RADAR Polska

Do globalnego programu, którego celem jest pomoc początkującym artystom w osiągnięciu kolejnego etapu kariery, dołączą teraz nowi polscy artyści: Ania Leon, Julia Rocka, Marissa, TYNSKY i NEL. 

Celem programu jest pomoc początkującym artystom z całego świata w osiągnięciu kolejnego etapu kariery oraz wzmocnienie ich więzi ze słuchaczami na poziomie lokalnym i globalnym. Spotify zapewnia artystom biorącym udział w RADAR zasoby i dostęp do integralnych możliwości marketingowych, które pomogą im w rozwoju kariery, a także rozszerzony zasięg i ekspozycję na 183 rynkach na całym świecie.
 
Uruchomiony w Polsce rok temu program RADAR jest częścią zaangażowania firmy w pielęgnowanie wschodzących artystów i umożliwianie im dotarcia do nowej publiczności w kraju i za granicą. W ciągu ostatniego roku w programie wzięło udział 10 lokalnych artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, w tym czasie sukces odnieśli między innymi tacy artyści jak Zalia, bryska, Szczyl i KIWI. Łącznie w ciągu ostatnich 360 dni dotychczasowi artyści RADARu wygenerowali ponad 50 milionów streamów.
 
Na szczególną uwagę zasługuje Zalia, która w trakcie ostatniego roku zwiększyła liczbę miesięcznych słuchaczy o 200 proc.. Innym przykładem jest bryska, która weszła do Top 200 tygodniowej listy artystów zaledwie dwa dni po uruchomieniu RADAR.
 
Kolejnym przykładem artystki będącej częścią programu, która odniosła sukces jest Oliwka Brazil. Po dołączeniu do RADAR Polska liczba słuchaczy, którzy odkryli jej muzykę po raz pierwszy wzrosła o 500 proc. w ciągu pierwszego miesiąca. Ponadto w 2021 r. zarówno Oliwka Brazil, jak i Marie znalazły się w Top 50 najczęściej słuchanych artystek w Polsce.
 
Cieszymy się, że już po roku możemy mówić o sukcesie, jaki odnieśli artyści biorący udział w RADARze. Widać wyraźnie, że jest to program, dzięki któremu artyści mogą zostać odkryci, dlatego teraz z radością witamy kolejną grupę wschodzących artystów, którzy ostatnio znaleźli się na naszym radarze. Wierzymy, że dzięki wsparciu programu RADAR, nasi obecni i przyszli artyści będą mogli odnosić kolejne sukcesy i podbijać serca milionów użytkowników Spotify – mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify.

Nowi członkowie RADAR Polska w serwisie Spotify

Ania Leon – młoda wokalistka tworząca w nurcie dark pop, która w swoich utworach wykorzystuje mroczne, elektroniczne brzmienia i intrygujące teksty. Szersze grono fanów mogło ją dotychczas poznać w trakcie występów jako support podczas koncertów Natalii Przybysz, Darii Zawiałow czy Brodki. Pod koniec 2021 roku w sieci pojawił się również jej cover piosenki „Miłość miłość” – stworzony w ramach Kayax XX Rework – będący zupełnie nową wersją przeboju Krzysztofa Zalewskiego.
Julia Rocka – należąca do Generacji Z artystka, której piosenki łączą takie gatunki jak pop, urban i alternatywa ze świadomie prowokującymi tekstami zawierającymi elementy storytellingu. Jej dotychczasowe single zostały odtworzone na Spotify ponad 10 milionów razy, a utwór „Jeep” znalazł się na 1. miejscu zestawienia Spotify Viral w Polsce. 
Marissa – wszechstronnie utalentowana piosenkarka, swoją artystyczną przygodę zaczęła od gry na pianinie i pisania wierszy, a obecnie tworzy piosenki do własnego repertuaru, jak również dla innych wykonawców. W warstwie muzycznej Marissa łączy pop z domieszką miejskich i trapowych bitów. 
TYNSKY – czyli Tomek Kamiński, to zaledwie 18-letni wokalista z Płocka, który samodzielnie pisze i komponuje swoje utwory. Duży wpływ na jego muzykę wywarła twórczość brytyjskiego wokalisty Ed’a Sheerana. Od momentu ukazania się jego debiutanckiej piosenki „Stop the party” w październiku 2021 roku TYNSKY wydał już 8 autorskich utworów i obecnie pracuje nad swoją pierwszą EPką. 
NEL – pochodząca z Warszawy artystka, która swoich muzycznych inspiracji szukała między innymi w Turcji. Dotychczas na swoim koncie ma 5 singli, a także utwór Sativa nagrany wspólnie z Filipkiem. W wyniku tej współpracy, NEL stała się również producentką wykonawczą najnowszej płyty rapera. Wokalistka równolegle kontynuuje prace nad swoją debiutancką EPką, którą promuje singiel wydany 23 czerwca.
 
Spotify/Zdjęcie główne:Spotify