Polacy najczęściej wybierają podcasty o tematyce zdrowotnej i lifestylowej

Podcasty stają się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez marki.naszym kraju podcastów słucha już prawie 9 milionów osób. Z tego samego raportu wynika również, że mieszkańcy Polski najczęściej wybierają podcasty o tematyce zdrowotnej i lifestylowej.

W Polsce 68 proc. społeczeństwa podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu, a najsilniejszą motywacją do uprawiania sportu pozostaje chęć zadbania o zdrowie i samopoczucie psychiczne. Wraz ze wzrostem poziomu podejmowanej przez Polaków aktywności fizycznej rośnie także zainteresowanie treściami związanymi ze zdrowym trybem życia. 

Wśród klientów marek z obszaru sportu i rekreacji na popularności zyskują materiały audio o tematyce zdrowotno-lifestyle’owej. To osoby, chcące dbać o zdrowie świadomie i holistycznie, które poszukują łatwo dostępnych, eksperckich treści. Podcasty świetnie wpisują się w te oczekiwania. To materiały edukacyjne, które pozwalają nam dbać o samorozwój np. podczas wykonywania codziennych czynności – w ramach treningu na siłowni czy w czasie domowych porządków. Jest to bardzo ważna cecha w obecnej rzeczywistości, zdominowanej przez multitasking i oszczędność czasu – mówi Michał Otocki, Dyrektor Działu Relacji z Klientami, odpowiedzialny m.in. za marketing w Benefit Systems.

MultiSport od dwóch lat angażuje się m.in. w rozwój swojego kanału na Spotify „Co Cię rusza”, gdzie wraz z ekspertami zajmującymi się zdrowiem i aktywnym stylem życia przedstawia różne oblicza aktywności fizycznej, motywując tym samym do ruchu.
Największą grupę słuchaczy podcastów MultiSport stanowią osoby między 28. a 44. roku życia, czyli grupa wiekowa, która charakteryzuje się w Polsce najwyższym poziomem aktywności fizycznej, co wskazuje, że podcasty są odpowiednim narzędziem komunikacji w przypadku naszej marki – przyznaje Michał Otocki.
W tym roku MultiSport powrócił z całkiem nową formułą podcastów w formie 6-odcinkowego cyklu „Co Cię rusza? Morsowanie”. – Popularność morsowania z roku na rok rośnie, dlatego w nowym cyklu podcastów MultiSport rozmawiamy z aż z sześcioma ekspertami, a każdy odcinek porusza inną tematykę i opisuje zagadnienie z innej perspektywy – trenera personalnego, kardiologa sportowego, dietetyka czy nawet psychologa. Finalnie użytkownik otrzymuje od naszej marki ogromną porcję merytorycznych treści, dzięki czemu może czuć się odpowiednio przygotowany do rozpoczynającego się sezonu – dodaje Michał Otocki.
 
Jedynym z ekspertów nowej serii podcastów jest Bartek Dobrowolski, mors z 14-letnim doświadczeniem, który ma za sobą m.in. kąpiel w jeziorze na wysokości 4 tys. metrów w Himalajach.
Podczas uprawiania dowolnej dyscypliny sportu niezwykle ważne jest, żeby wiedzieć jak najwięcej, zarówno o samej dyscyplinie, jak i pozytywnych efektach jakie daje organizmowi, a także o ewentualnych skutkach ubocznych. Marki sportowe, które mają ogromne zasięgi, budżety marketingowe i dostęp do ekspertów powinny aktywnie angażować się w edukowanie ludzi w zakresie pozytywnego wpływu sportu na nasze zdrowie psychofizyczne, w tym zasad bezpieczeństwa, co jest istotne np. podczas kąpieli w lodowatej wodzie. Szczególnie, że wszystko wskazuje na to, że morsowanie w Polsce stało się naszym kolejnym sportem „narodowym”. Dlatego z radością przyjąłem zaproszenie do cyklu MultiSport o morsowaniu, ponieważ kompleksowe podejście do danej dyscypliny sportowej świadczy o dużej odpowiedzialności marki względem jej klientów czy fanów – mówi Bartek Dobrowolski, z którym rozmowy można posłuchać w pierwszym odcinku serii.
Do tej pory nowy cykl podcastów MultiSport odsłuchano już prawie 7 tys. razy. Podcasty o morsowaniu są częścią szczerszej kampanii marki MultiSport „Ciało Daje Radę”, w której różne organy ludzkiego ciała przypominają o tym, jak ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest regularna aktywność fizyczna. 
 
Podcastów „Co Cię rusza?” można posłuchać na: SpotifyApple Podcasts oraz na YouTube.
 
Benefit System/Zdjęcie główne” Benefit System