NBCUniversal uruchomi serwis streamingowy

Amerykańska korporacja mediowa NBCUniversal planuje na początku 2020 roku uruchomić własny serwis streamingowy.

Spółka mediowa, należąca do Comcast raz GeneralElectric jest jednym z największych producentów i dostawców rozrywki wideo w USA. W swoim portfolio posiada kanały telewizyjne oraz wytwórnie kinowe. Do NBCUniversal należą między innymi kanały NBC, 13 Ulica, ScFi, Golf Channel czy Euronews.

Nowy serwis streamingowy zostanie udostępniony w dwóch pakietach, darmowy z reklamami oraz premium płatny, pozbawiony reklam z miesięczna opłata abonamentową. Jak twierdzi sama firma, nowy serwis nie będzie kolidował z udzielonymi licencjami na własne produkcje, jednak będą wyjątki, zachowane na potrzeby emisji w kanałach NBC oraz w serwisie streamingowym.

Jak wspomina w oficjalnym komunikacie Steve Burke, prezez NBCUniversal, „NBCUniversal ma jedne z najcenniejszych na świecie własności intelektualne i największe talenty przed kamera ale również i za nią” Nowa usługa, jak sugeruje dalej będzie się różniła od podobnych, istniejących na rynku. Będzie oparta na na wysokiej jakości kontencie jak również na nowinkach technologicznych oraz szerokiej dystrybucji, między innymi przez kablówki Comcast i Sky. Jedną z cech wyróżniających nowy serwis będzie elastyczność, przy czym nie wiadomo na czym ona ma polegać.

Nadchodzący rok dla amerykańskiego rynku streamingowego zapowiada się ciekawie. Obok nowej platformy NBCUniversal, pod koniec 2019 roku swoja międzyanarodową premierę będzie miał serwis Disneya, który już teraz postrzegany jest jako ten, który ma realne szanse zagrozić wiodącej pozycji Netflixa.

 

 

Notes

  • Disney +

    Tylko 35 proc. Anglików wie, że Disney uruchamia serwis streamingowy

    51 proc. Anglików skłonnych byłoby zapłacić miesięcznie za serwis Disneya do 10 funtów

    Około 25 proc. Anglików zadeklarowało chęć wykupienia nowej usługi obok tych, które już posiada