Margaret pojawia się na Times Square jako Ambasadorka Spotify EQUAL

Polska artystka Margaret pojawiła się na słynnym nowojorskim Times Square w ramach dołączenia do programu Spotify EQUAL obchodzącego właśnie rocznicę swojego działania w Polsce. 

Program EQUAL, do którego dołączyła Margaret to globalna inicjatywa Spotify służąca wsparciu kobiet w branży muzycznej. W ramach programu na platformie działa globalna playlista, na której znajdują się wyłącznie utwory stworzone przez kobiety. Firma wprowadziła także jej lokalne wersje, w tym już od ponad roku EQUAL Polska.
 
W ramach swojej inicjatywy serwis wspiera także prokobiece organizacje na całym świecie. Wpływ programu jest również widoczny w statystykach Spotify.
 
W Polsce, od maja 2021 r. do końca kwietnia 2022 r., liczba artystek, które pojawiły się na playlistach redakcyjnych Spotify wzrosła aż o 32% w porównaniu z poprzednim okresem od maja 2020 r. W ciągu pierwszego roku działania EQUAL na redakcyjnych playlistach Spotify zadebiutowało o 48% więcej artystek.
 
Ambasadorki EQUAL odniosły w minionym roku duży sukces. LUNA, pierwsza polska ambasadorka EQUAL, w ciągu ostatniego roku zwiększyła liczbę swoich miesięcznych słuchaczy o 388%. Innym przykładem jest laureatka Fryderyka 2022 Kaśka Sochacka, artystka EQUAL w grudniu, która od momentu przystąpienia do programu zwiększyła liczbę swoich miesięcznych słuchaczy o 72,4 proc..
 
Kolejnym przykładem jest Hania Rani, ambasadorka lipca i kolejna laureatka Fryderyka 2022, która jest jedną z najbardziej eksportowych polskich artystek i jest często umieszczana na niepolskich playlistach redakcyjnych Spotify, takich jak Classical Reading, Atmospheric Piano, Van LIfe, Soft Piano, Classical X, Sad Classical i wielu innych, co doprowadziło do tego, że obecnie jej rynkiem nr 1 są Stany Zjednoczone, a nr 3 Niemcy i nr 4 Wielka Brytania. Kolejnym ambasadorem, który odniósł sukces jest trzykrotna laureatka Fryderyka 2022 Daria Zawiałow, która od momentu zostania ambasadorem EQUAL w sierpniu zdołała przekroczyć próg 1 miliona miesięcznych słuchaczy.
 
To dla mnie bardzo ważne, bo siostrzeństwo jest dla mnie ultra ważne. Wspieranie kobiet w branży i poza nią stało się moim hobby, od kiedy zdałam sobie sprawę jak często bywamy nieczułe i ostre dla siebie. Playlista poświęcona kobietom i ich wrażliwości jest dla mnie osobiście bardzo ważnym komunikatem, tym bardziej cieszę się że mogę być tego częścią – tłumaczy Margaret. Myślę, że zarówno w muzyce jak i w życiu, najciężej jest o harmonie. O to, by stawiać na swoim, ufać sobie i swoim instynktom, ale też nie walczyć ze światem. Sama się tego uczę i życzę tego wszystkim początkującym artystkom  – dodaje artystka kierując swoje słowa do kobiet będących na początku swojej kariery artystycznej.
 
Margaret jako Ambasadorka miesiąca pojawiła się nie tylko na billboardzie na Times Square, ale także na okładce playlisty EQUAL Polska. Na majowej liście odtwarzania EQUAL Polska słuchacze znajdą także jej najnowszy singiel zatytułowany „Cry In My Gucci”.
 

Spotify/Zdjecie główne:Spotify