YouTube Music uruchomione w kolejnych krajach

YouTube Music został uruchomiony w kolejnych 14 krajach, w tym w jednym z największych krajów świata pod względem ludności Indiach.

W ubiegłym roku w maju serwis YouTube Music przeszedł gruntowna modernizacje pod kątem funkcjonalności oraz oferty. Od tego też momentu, YouTube wchodzi małymi krokami na pozostałe rynki, będąc dotychczas dostępnym tylko dla użytkowników w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Niemczech.

Od połowy marca usługa streamingowa dostępna jest już na 17 rynkach. Oprócz wyżej wymienionych z serwisu mogą również korzystać w RPA, Argentynie, Dominikanie, Gwatemali, Urugwaju, Panamie, Paragwaju, Salwadorze, Nikaragui, Boliwii oraz w Indiach.

Serwis już od kilku miesięcy przymierzał się do rynku indyjskiego, jednak rywalizację tą wygrał Spotify. YouTube Music 10 dni po premierze Spotify w Indiach, również wchodzi na rynek z mocnymi ofertami, dostosowanymi do wymagań lokalnych. Należy tu przypomnieć, że w Indiach jest 400 milionów aktywnych użytkowników internetu.

Spotify chwali się pozyskaniem miliona użytkowników w pierwszym tygodniu działania usługi w Indiach. Wszystko to dzięki 4-miesięcznym darmowym dostępie do usługi oraz bezpłatnej oferty dla użytkowników telefonów Samsung Galaxy S10. 

YouTube Music również nie próżnuje w ofercie i oferuje pełny bezpłatny dostęp do swojej biblioteki w zamian za reklamy. Oferta płatna YouTube Music premium w wysokości 99 rupii indyjskich miesięcznie (ok. 5,4 zł) pozwala na słuchanie muzyki z YouTube Music bez reklam, odtwarzanie muzyki z serwisu w tle oraz pobieranie materiałów na urządzenia. Natomiast oferta YouTube Premium z miesięczną opłatą 129 rupii indyjskich (ok.7,12 zł) rozszerza dostęp serwisu Music do materiałów wideo YouTube – bez reklam, możliwość pobierania offline oraz odtwarzania w tle wraz z dostępem do oryginalnych produkcji serwisu.

Obecni subskrybenci Google Play Music otrzymają automatycznie dostęp do serwisu YouTube Music Premium.

W Indiach działają już wszyscy najważniejsi gracze w branży muzycznych serwisów streamingowych. Być może z czasem okaże się, że rynek jest tak pojemny, że każdy z nich zostanie zaspokojony pod względem konsumpcji oraz zarobków.