Z serwisów streamingowych najczęściej korzystamy na smartfonach

Najnowszy raport od PayPala ” Digital Goods Economy Survey„, badający w USA w ostatnim kwartale ponad 10 tysięcy klientów realizujących płatności przez serwis PayPal, wykazuje że 58% użytkowników płacących za subskrypcje serwisów streamingowych wolało korzystać z nich na smartfonach.

Aż 86% z nich używało smartfonów do słuchania muzyki.

70% użytkowników dokonało zakupów treści wideo poprzez swojego smartfona, treści muzyczne przez telefon kupiło 72% użytkowników. PayPal podkreśla, że taki wysoki odsetek zakupów treści cyfrowych przez smartfona wynika z wygody tego typu transakcji.

Tylko 12 % respondentów ma potrzebę fizycznego posiadania kopii zakupionej muzyki, 39% preferuje posiadanie jej w formie cyfrowej a 28% skłania się korzystania tylko z serwisów streamingowych, bez jakiejkolwiek kopii zakupionej muzyki.

Okazuje się również, że klienci serwisów streamingowych przywiązują się do nich i tylko niecałe 50% z nich rezygnuje z płatnych subskrypcji w ciągu pierwszego roku korzystania.