Polscy internauci więcej płacą za treści w internecie
Najnowszy raport MEC Video Track II wykazuje iż 77% polskich internautów korzysta z serwisów oferujących wideo na życzenie.
Na przestrzeni ostatniego roku odsetek korzystających z VOD pozostał na tym samym poziomie, jednak wzrósł odsetek płacących za oglądane treści.
Oto kilka ciekawych liczb z raportu:
- ponad 90% internautów ogląda długie treści wideo (filmy, seriale, dokumenty)
- 77% internautów korzysta z serwisów VOD (4% więcej niż w 2015 r.)
- najwięcej i najczęściej po wideo w sieci zaglądają 15-24 latki
- dla więkoszości obecnych użytkowników VOD, oglądanie treści wideo w internecie przestało służyć do nadrabiania zaległości a przeniosło się na chęć szukania oryginalnych treści (38% badanych wskazuje iż w telewizji nie ma ciekawych programów a 35% chwali sobie możliwość panowania nad oglądanymi materiałami)
- 30% internautów ogląda seriale systemem binge-watching, czyli kilka odcinków podczas jedenj sesji
- 26% internautom korzystających z serwisów VOD zdarza się płacić za treści
- blisko połowa z nich wydaje miesięcznie więcej niż 10 zł
- ponad 16% wydaje miesięcznie ponad 20 zł za dostęp do materiałów wideo
Na koniec najmniejsza i trochę najsmutniejsza liczba, 4% – tylu użytkowników VOD deklaruje, że najczęściej korzysta z płatnych serwisów.
(liczby i grafiki za raportem MEC Global – MEC Video Track II)