Facebook zapowiedział premierę aplikacji wideo.

Facebook zapowiedział wczoraj podczas Code Media, iż niebawem udostępni na smart TV oraz inne urządzenia jak Apple TV, Roku czy Fire TV, aplikację umożliwiająca oglądanie materiałów wideo udostępnionych przez znajomych na Facebooku.

Dzięki nowej aplikacji, użytkownicy Facebooka będą mogli oglądać na bieżąco oglądać materiały wideo udostępnione przez znajomych na swoich profilach, ale również materiały od wydawców, których obserwujemy oraz oczywiście reklamy wideo.

Opcja wyboru streamingów live pokaże nam co ciekawego jest obecnie nadawane w streamingu live i podpowie ciekawe i najpopularniejsze materiały.

Serwis skupi się również na wyszukiwaniu dłuższych form wideo 5-10 minut, które na dłużej zatrzymają widza przed telewizorem. Obecnie najpopularniejsza długośc materiałów wideo udostępnianych na Facebooku to to maksymalnie 1 -minutowe filmy. Rozpocznie również wsparcie dla filmów nagrywany w pionie.

Problemem może okazać się jakoś publikowanych materiałów. Obecnie już smartfony z wyższej półki ledwo znoszą jakość materiałów opartą na technologii sprzed dekady, a w tym przypadku będziemy mieli ekran telewizora z minimalną wielkością 40 cali i rozdzielczością HD. Przed Facebookiem duże wyzwanie, aby namówić użytkowników do oglądania wideo przez odbiornik telewizyjny, pokolenie milennialsów stawia poprzeczkę wysoko.