Serwis Disney + w Polsce w połowie 2022 roku

Premiera Disney+ w Europie Środkowo-Wschodniej została przesunięta z końca tego roku na lato 2022 roku. Jednak jeszcze w tym roku zadebiutuje na trzech kluczowych rynkach azjatyckich.

Opóźnienie w uruchomieniu serwisu w Europie Środkowo-Wschodniej spowodowane jest planami jednoczesnej premiery serwisu w krajach Bliskiego Wschodu oraz Republice Południowej Afryki, powiedział na ostatnim spotkaniu prezes Disneya, Bob Chapek.

Przemawiając na telekonferencji dotyczącej kwestii finansowych Disneya dodał, że w listopadzie bieżącego roku serwis zadebiutuje w Korei Południowej, Hong Kongu i na Tajwanie, natomiast w październiku zostanie poszerzona oferta w Japonii. Jeszcze w sierpniu tego roku w Ameryce Łacińskiej zostanie wdrożona a uruchomiona z początkiem bieżącego roku, specjalna wersja serwisu pod nazwą Star, która skierowana jest do dorosłego widza.

Disney + zakończył czerwiec 2021 roku z 116 milionami płatnych abonentów, co oznacza, że w ciągu roku prawie podwoił ich liczbę (w czerwcu 2020 roku miał ich 57,5 milionów).

Disney jest również właścicielem sportowych kanałów i serwisu streamingowego ESPN+, który na koniec czerwca miał miał 14,9 mln subskrypcji (więcej o 75 proc. niż rok wcześniej) oraz również niedostępnego na polskim rynku serwisu Hulu, który miał 42,8 mln abonentów (wzrost o 21 proc).  

Ponadto przychody koncernu Disney w tym kwartale wzrosły o 57 proc. do 4,3 mld USD, a strata operacyjna zmalała z 0,6 mld USD do 0,3 mld USD. Spadek straty operacyjnej wynikał z lepszych wyników w Hulu, częściowo skompensowane przez wyższą stratę w Disney +.  

Podsumowując najważniejszą informację dla nas, serwis pojawi sie w Polsce dopiero za rok. Wielu z nas już czuje wielki zawód, jednak należy przekuć go w pozytywną myśl – do większej ilości produkcji otrzymamy już pełny dostęp.