Facebook zapowiedział formaty audio oraz zestaw narzędzi do ich edycji, publikacji i słuchania

Facebook zapowiedział szereg nowości związanych z formatami audio, niektóre z nich pojawia się już latem tego roku na platformie.

Jak wskazuje serwis, ponad 170 milionów użytkowników Facebooka wykazuje zainteresowanie podcastami łącząc się ze stronami komunikującymi taki format. Natomiast 35 milionów użytkowników serwisu jest członkami fanów grup, które tematycznie zajmują się podcastami lub prezentują podcasty.

Nie dziwi fakt, że Facebook chciałby ułatwić dostęp do wartościowych treści audio, wprowadzając nie tylko narzędzi do ich tworzenia, ale również do ich publikacji oraz odsłuchu.

W pierwszym etapie platforma tworzy narzędzie do nagrywania dźwięku – Sound Studio – które podobnie jak narzędzia do obróbki obrazu na platformie, ma być w obsłudze łatwe, szybko dostępne i intuicyjne. Założeniem jest posiadanie przez każdego użytkownika profesjonalnego studia nagraniowego zawsze przy sobie, tzn. w kieszeni.

Aplikacja będzie miała takie funkcjonalności jak standardowe nagrywanie dźwięku, automatyczną zamianę audio na tekst, użycie podkładu muzycznego, mieszanie ścieżek audio, implementacja efektów głosowych i filtrów a wszystko to wspierane. Całość wspierana ma być przez zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji, które pomogą nagrywać dźwięki wysokiej jakości nawet przy nieodpowiednich warunkach jak uliczny hałas.

Źródło: Facebook

Kolejnym narzędziem będzie Soundbites, czyli krótkie formy audio rejestrujące ciekawe i zabawne momenty jak żarty, anegdoty czy inne krótkie wypowiedzi, ważne dla członków platformy.

Facebook na stałe wprowadzi na platformę możliwość słuchania podcastów, tym samym będziemy mogli zrezygnować z wielu innych aplikacji, które będą powielały te same treści. Opierając się na naszych zrachowaniach w serwisie, Facebook będzie proponował nam ciekawe tematy leżące w zakresie naszych zainteresowań. Podcasty będzie można odsłuchiwać bezpośrednio z poziomu aplikacji jak również je komentować.

Źródło: Facebook

Kolejna nowością są Live Audio Rooms, czyli pokoje przeznaczone do rozmów na żywo, tworząc tym samym forum do dyskusji. Funkcja zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom serwisu już latem tego roku we wszystkich utworzonych grupach jak również stworzone zostaną specjalne pokoje dla osób publicznych, które zechcą prowadzić dyskusje na żywo. Opcja ta zostanie również wprowadzona w aplikacji Messengera.

Wszystkie rozmowy prowadzone na żywo będzie można zarejestrować i udostępnić w serwisie do późniejszego odsłuchania.

Źródło: Facebook

Wszystkie wspominane wyżej nowe formaty pozwolą również na zarabianie ich twórcom poprzez bezpośrednie dotacje, ale również przez płatne dostępy do swoich podcastów w formacje jednorazowego zakupu lub stałej subskrypcji.