Pierwsza na świecie kampania TikTok, promująca konkretne państwo

Z końcem kwietnia TikTok rozpoczął współpracę z Ministerstwem Turystyki Indonezji. Po raz pierwszy ByteDance zaangażowało się w kampanię z państwem.

W ramach kampanii utworzono dedykowany challange #wonderfulIndonesia, a użytkownicy aplikacji są zachęcani do publikowania najlepszych momentów ze swoich podróży po wyspie.

Do tej pory chińscy właściciele aplikacji podchodzili z ostrożnością do wszelkiej formy reklamy na platformie. Ważniejsze były pozytywne wrażenia jej użytkowników, niż wprowadzanie monetyzacji.

Powoli się to jednak zmienia – na początku kwietnia pojawiła się informacje o nowych formatach reklam, a pod koniec miesiąca ByteDance poinformowało o rozpoczęciu kampanii, we współpracy z indonezyjskim ministerstwem turystyki.

Partnerstwo TikToka i Ministerstwa Turystyki Indonezji jest pierwszym tego typu działaniem – tym bardziej, że obejmuje wykorzystanie obecnie jednej z najbardziej popularnych aplikacji.

Celem kampanii jest pokazanie piękna, które oferuje Indonezja i zachęcenie do odwiedzin. TikTok namawia użytkowników do dzielenia się ich ulubionymi momentami z podróży, które dodatkowo mogą wziąć udział w rozpoczętym 26 kwietnia online challange – wystarczy nagrać krótkie wideo z podróży po wyspie i dodać hasztag #wonderfullIndonesia.

Kampania obejmuje współpracę z lokalnymi twórcami i influencerami, a także promowanie użytkowników poprzez challenge, dedykowane filtry,  specjalne naklejki i objazdowe spotkania z dziennikarzami.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Aplikacja cieszy się obecnie olbrzymią popularnością – według raportu SensorTower tylko  w pierwszym kwartale tego roku została pobrana ponad 200 milionów razy, więc współpraca ministerstwa turystyki z platformą jest dobrym posunięciem. Widać, że ByteDance doskonale wie co robić: nowe formaty reklam, zażegnanie problemu w Indiach, czy wykorzystanie światowych trendów na wykorzystanie technologii w turystyce to część dobrze przemyślanej strategii. Można się jedynie zastanawiać, jaki będzie następny krok chińskiego giganta – może współpraca z polskim ministerstwem turystyki? Jestem przekonana, że Mazury są równie piękne co Bali[/perfectpullquote]

komentuje Magdalena Bliźniak z agencji GetHero.

Biuro Prasowe TikTok/Zdjęcie TikTok