SkyShowtime zadowolone z liczby subskrybentów w Polsce

Serwis streamingowy SkyShowtime zadebiutował w Polsce w lutym i – jak informuje CEO Monty Sarhan – już może się pochwalić szybko rosnącą liczbą subskrybentów, a w planach ma intensywne plany podboju tutejszego rynku.

Mają się do tego przyczynić nie tylko premiery i najlepsze hollywoodzkie tytuły, ale i lokalne produkcje, takie jak polski serial „Warszawianka”, który zadebiutował w serwisie 19 czerwca. Produkcja jest jedną z pierwszych, które pojawią się na platformie jako SkyShowtime Originals. – Premiera „Warszawianki” to dopiero początek, mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne – zapowiada Monty Sarhan.

– Polska to jeden z naszych najważniejszych rynków i od samego początku idzie nam tutaj rewelacyjnie. Jesteśmy zadowoleni z liczby subskrybentów i cieszy nas zaangażowanie, z jakim ludzie oglądają i dyskutują o naszych treściach – mówi agencji informacyjnej Newseria Monty Sarhan, CEO platformy SkyShowtime.

Nowy europejski serwis streamingowy jest wspólnym przedsięwzięciem Comcastu i Paramount Global. Oficjalnie zadebiutował we wrześniu ubiegłego roku  na początku w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji, a w tej chwili jest już dostępny łącznie w 22 krajach. W Polsce wystartował w lutym tego roku, kusząc subskrybentów tańszym, promocyjnym dostępem i szeroką ofertą filmów i seriali wyprodukowanych przez Universal Pictures i Paramount Pictures  czyli dwa najstarsze hollywoodzkie studia filmowe, a także DreamWorks Animation, Nickelodeon, Paramount+, Showtime, Sky Studios i Peacock.

– Polska jest dla nas bardzo ważna. Weszliśmy na tutejszy rynek cztery miesiące temu i jesteśmy na nim całkowicie zaangażowani. Chcemy dawać widzom autentyczne i ważne historie, które bez nas nie mogłyby się przebić do szerszej publiczności – mówi CEO SkyShowtime.

Oprócz premier i najlepszych hollywoodzkich tytułów SkyShowtime ma oferować widzom również lokalne produkcje, stworzone specjalnie na tę platformę. Firma już ogłosiła pozyskanie 21 seriali oryginalnych  w tym nowych, które zadebiutują na platformie w tym roku jako SkyShowtime Originals. Jako pierwsze są to czeski „The Winner” i polska „Warszawianka”.

– Własne produkcje mają kluczowe znaczenie, zdecydowanie przysporzą nam widzów – mówi Monty Sarhan. – Widzowie lubią oglądać historie, które są im bliskie, i postacie, z którymi się identyfikują, i chcemy, żeby takie produkcje w Polsce były właśnie u nas. Wiemy, że realizując seriale oryginalne, takie jak „Warszawianka”, możemy liczyć na jeszcze większe zainteresowanie naszą platformą.

„Warszawianka” to 11-odcinkowy serial, który można oglądać na platformie od 19 czerwca br. Został wyreżyserowany przez Jacka Borcucha i wyprodukowany przez Izabelę Łopuch na podstawie scenariusza Jakuba Żulczyka. Obok Borysa Szyca w roli głównej zagrali w nim też m.in. Krystyna Janda, Jerzy Skolimowski, Ilona Ostrowska i Jan Peszek. Produkcja opowiada o tragikomicznych losach Franka Czułkowskiego  40-letniego playboya, imprezowicza, seryjnego uwodziciela, który próbuje odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości.

W ubiegłym tygodniu w stolicy „Warszawianka” miała swoją oficjalną premierę, a na czerwonym dywanie  obok występujących w niej gwiazd  nie zabrakło osób ze świata kultury i rozrywki oraz znanych influencerów, wśród których znaleźli się m.in. Karol Paciorek, Kamil Szymczak, Adrianna Krysian czy Izabela Zabielska.

– Jesteśmy dumni z tego serialu, ale premiera „Warszawianki” to dopiero początek. Mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne i już nie możemy się doczekać, kiedy trafią one do naszych subskrybentów – zapowiada CEO SkyShowtime.

„Warszawianka” została zrealizowana w Polsce ze wsparciem finansowym na podstawie ustawy o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej, przyznanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast serwis SkyShowtime jest dostępny dla subskrybentów w Polsce za pośrednictwem aplikacji na urządzeniach Apple iOS, tvOS, Android oraz na stronie internetowej: www.skyshowtime.com. Miesięczna, regularna opłata za korzystanie z serwisu wynosi 24,99 zł.

Newseria Biznes