Spotify świętuje drugą rocznicę programu EQUAL

W kwietniu Spotify obchodziło drugą rocznicę globalnego startu Programu EQUAL. Od 2021 roku Spotify zaangażowało do programu ponad 24 ambasadorki, w tym Sarę James, Darię Zawiałow, sanah, Brodkę i Margaret.

Wsparcie dla artystek wykracza daleko poza program EQUAL – w 2022 roku do redakcyjnych playlist Spotify w Polsce dodano o ponad 70 prox. więcej kobiet-artystek w porównaniu do 2021 roku.

Ponad 144 milionów streamów playlisty EQUAL na całym świecie oraz lokalnych playlist EQUAL umacnia pozycję artystek. Wszystko po to, aby celebrować głos kobiet w przemyśle muzycznym. W Polsce, streaming na Spotify artystek spowodował następujące pozytywne trendy, porównując rok 2021 do roku 2022:

  • Streamowanie polskich artystek okazuje się coraz bardziej popularne: W Polsce streaming piosenek rodzimych artystek wzrósł w 2022 roku o jedną czwartą (25 proc.) w porównaniu do 2021 roku.
  • Patrząc na wszystkie redakcyjne playlisty Spotify, do polskich playlist dodano o ponad 70% więcej artystek. Ponad 3 proc.% więcej streamów polskich artystek poza granicami kraju.
  • O jedną czwartą (25 proc.) wzrosła również liczba artystek dodanych do własnych playlist użytkowników. W skali globalnej liczba artystek na playlistach użytkowników wzrosła jeszcze bardziej, bo o prawie jedną trzecią (33 proc.).

Polskie artystki również zostały docenione podczas tegorocznych Fryderyków, a nominacje dla artystek EQUAL zobaczyliśmy w tym roku aż w 9 kategoriach. sanah otrzymała aż  5 nominacji, ostatecznie zdobywając statuetkę w kategoriach Artystka Roku oraz Album Roku z Piosenką Poetycką i Literacką.

Brodka była nominowana w 4 kategoriach triumfując w kategorii Teledysk Roku i Album Roku Alternatywa. Kaśka Sochacka również otrzymała nominacje w dwóch kategoriach. Sara James, pierwsza globalna ambasadorka EQUAL z Polski, została nagrodzona Fotograficznym Debiutem Roku, a statuetkę odebrała z rąk Mateusza Smółki,  Music Team Lead w Spotify. Co więcej, singiel Sary zatytułowany “My Wave” był najczęściej streamowanym singlem roku 2022 na globalnej playliście EQUAL.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, co EQUAL osiągnął w ciągu pierwszych dwóch lat istnienia. Dzięki naszym możliwościom redakcyjnym, marketingowym i partnerskim, uczciliśmy głosy tysięcy kobiet artystów na platformie Spotify i poza nią, a nasz program ambasadorski uhonorował prawie 800 artystek z ponad 50 krajów. EQUAL jest o sile wspólnego mówienia jednym głosem w celu zapewnienia równości w muzyce, a także o stawaniu razem w walce o wspólny cel, który nie ma granic, chodzi o uznanie trudności i celebrowanie siebie nawzajem. To znacznie więcej niż program: EQUAL reprezentuje misję i społeczność, która stoi razem. Wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia przez wszystkie strony, aby osiągnąć prawdziwą równość w przemyśle muzycznym, i że jest to kwestia społeczna, ale wierzę w moc muzyki dla zmian i mam nadzieję, że EQUAL przyczyni się do budowania przemysłu, w którym głosy kobiet są reprezentowane, włączane i celebrowane na równi przez cały rok – podkreśla Bel Aztiria, Global Lead of EQUAL.

Fani polskiej muzyki mogą zainspirować się playlistą EQUAL Polska z m.in. kwietniową ambasadorką, DOROTĄ i jej najnowszym singlem zatytułowanym “Weź skręć”.

Spotify