#BookTok. TikTok i Empik łączą siły

Empik i TikTok rozpoczynają długofalową współpracę, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce.

Platforma TikTok objęła patronatem nagrodę Odkrycia Empiku 2021, a to dopiero początek wspólnych inicjatyw. Obie marki zapowiadają szereg różnorodnych działań komunikacyjnych, również z zakresu CSR – zarówno w Empiku, na platformie TikTok, jak i poza nią.

TikTok systematycznie współtworzy lub angażuje się w akcje, które wspierają wartościową rozrywkę. Z tego powodu razem z Empikiem – obecnym w polskim krajobrazie kulturalnym od ponad 70 lat – podejmuje działania skupione na promocji literatury i czytelnictwa.

Pierwszą wspólną inicjatywą jest patronat TikToka nad Odkryciami Empiku 2021 – wyróżnieniami dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie Jury.

Laureaci w Literaturze, Muzyce i Filmie zostaną ogłoszeni 15 lutego podczas gali Bestsellerów Empiku 2021. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w kilku kanałach, m.in. na TikToku.

Ponadto, platforma wspólnie z zasięgowymi twórcami, będzie zachęcać do oddawania głosów na Nagrodę Publiczności w ramach Bestsellerów Empiku 2021.

Głosowanie w aplikacji Empik potrwa od 1 do 10 lutego. TikTok stworzy także w okresie głosowania hashtag challenge, w którym użytkownicy polecać będą swoje ulubione lektury. Autorzy najbardziej pomysłowych filmów mają szansę na atrakcyjne nagrody – zestawy składające się z książkowych bestsellerów Empiku, limitowanych gadżetów TikToka oraz voucherów do aplikacji Empik Go z tysiącami ebooków, audiobooków i podcastów.

Finałem pierwszego etapu współpracy będzie transmisja na żywo z gali Bestsellerów Empiku 2021, okraszona dodatkowo materiałami zza kulis, ekskluzywnymi wywiadami z gwiazdami itd. Wszystkie aktywności komunikacyjne będą promowane najbardziej zasięgowymi formatami TikToka.

Kolejne etapy współpracy także oparte będą o promocję wartościowych pozycji literackich z różnych gatunków i skierowane do różnych grup odbiorców, w tym również tych, którzy po tradycyjną książkę sięgnąć nie mogą. Więcej szczegółów już wkrótce.

W ramach współpracy w 50 wybranych salonach Empik pojawią się dedykowane półki oznaczone logo TikToka, na które trafią wybrane pozycje książkowe polecane przez twórców i użytkowników platformy.

Co więcej, dzięki kodom QR i specjalnej ekspozycji graficznej, można będzie od razu dotrzeć do wideo recenzującego dany tytuł. Czytelnicy dostaną szczerą i wiarygodną recenzję wprost od innych fanów książek. Natomiast sami użytkownicy platformy – dzięki fachowej i kreatywnej recenzji – będą mogli zainspirować innych, zaistnieć w nowej roli.

O wszystkich wspólnych aktywnościach użytkownicy TikToka dowiedzą się z dedykowanej strony dostępnej w sekcji „Odkryj” w aplikacji lub śledząc dedykowany akcji hasztag.

Mamy olbrzymie doświadczenie i sukcesy w promocji książek i czytelnictwa w świecie cyfrowym: nasze Premiery Online i spotkania z twórcami czy Wirtualne Targi Książki gromadzą wielomilionową publiczność. Współpraca z TikTokiem to doskonała okazja, aby zwiększyć dotarcie przekazu o książkach i promować czytelnictwo w Polsce. Łącząc siły, możemy inspirować i przekonać kolejnych odbiorców, że książki to wartościowa forma spędzania wolnego czasu – podkreśla Artur Malinowski, Digital Marketing Division Director, Empik

Empik/Zdjęcie główne: Empik