facebook video

Facebook rzuca wyzwanie serwisom VOD.

Facebook idzie na całość. Z bliskich serwisowi źródeł dowiadujemy się, że próbuje zbudować dużą bibliotekę oryginalnych treści wideo i jest gotowy sporo wydać na ich produkcję.

Serwis jest gotowy wydać 3 miliony dolarów za jeden odcinek oryginalnych treści wideo jak podaje raport Wall Street Journal. Jest to konsekwencja nowej strategii serwisu ukierunkowanej na wzmożoną dystrybucję materiałów wideo w serwisie, czego początkiem była aplikacja na smart tv, Facebook TV.

Facebook podobno prowadzi intensywne rozmowy z hollywoodzkimi agencjami artystycznymi poszukując przyszłe gwiazdy aktorskie do swoich programów. Serwis ma już przygotowane do produkcji wstępnie dwa tytuły, „Last State Standing” oraz „Strangers”.

Czy Facebook stanie się realną konkurencją dla Netflixa, Amazona, Hulu? To się zapewne okaże już późnym latem tego roku. Do tego dochodzi raczkujący w wideo Apple ze swoimi autorskimi produkcjami jak Carpool Karaoke i Planet of the Apps.